HomeIsu tempatanBot Karam: Seorang kanak-kanak maut, seorang masih hilang

Bot Karam: Seorang kanak-kanak maut, seorang masih hilang

Read Time:59 Second

SEMPORNA: Satu kejadian bot karam berlaku di perairan Pulau Nusa Tengah dekat sini petang tadi melibatkan empat orang mangsa, tiga telah ditemui iaitu dua selamat dan seorang meninggal dunia manakala seorang lagi masih hilang.

Menurut jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, kawalan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Air Semporna terima laporan daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Semporna memaklumkan terdapat kes bot karam di Pulau Nusa Tengah Semporna pada jam 2.41 petang tadi (14 Julai).

Katanya, terdapat empat orang mangsa yang terlibat, tiga orang mangsa telah dijumpai oleh Polis Marin iaitu dua selamat dan seorang disahkan meninggal dunia manakala seorang lagi mangsa belum ditemui.

Seterusnya, Pasukan Bomba bersama agensi penyelamat lain menjalankan operasi pencarian seluas 3.225 BN dari lokasi bot dilaporkan karam.

Operasi ditanggguhkan pada jam 4. 50 petang dan akan disambung pada esok hari. Maklumat akan dikemaskini dari semasa ke semasa.

Dua mangsa lelaki yang terselamat ialah Ampit Gopek, 25, dan Katibin Husni, 28, manakala mangsa yang meninggal dunia kanak-kanak lelaki dikenali sebagai Nasirin Katibin dan seorang mangsa juga kanak-kanak lelaki yang masih hilang dikenali sebagai Padli Ambit kedua-duanya masing-masing berusia tujuh tahun.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Penduduk Pulau Omadal berterima kasih atas keprihatinan SESB

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular