HomeSukanMSSM : Sabah duduki tangga kedua keseluruhan acara pelayaran

MSSM : Sabah duduki tangga kedua keseluruhan acara pelayaran

Read Time:1 Minute, 9 Second

Kota Kinabalu : Pasukan pelayaran Majlis Sukan Sekolah (MSS) Sabah tetap berpuas hati apabila sekadar menduduki tempat kedua pada kejohanan MSS Malaysia di Langkawi Kedah baru-baru ini.

Skuad muda Sabah itu berjaya membawa pulang lima emas; satu perak dan tujuh gangsa seterusnya memperbaiki kedudukan tangga kelima keseluruhan yang dicapai pada tahun lalu.

Jurulatih bagi sukan pelayaran Zainal Madi berkata, pihaknya tetap berpuas hati dengan pencapaian pasukan pelayaran meskipun diletakkan sebagai juara keseluruhan bagi acara berkenaan pada MSSM.

“Secara keseluruhan pencapaian pasukan pada tahun ini sangat memuaskan berbanding tahun lalu dimana kita hanya mendapat tempat kelima keseluruhan.

“Pada tahun ini kita berjaya menduduki tempat kedua dengan pungutan pingat sebanyak lima emas, satu perak dan tujuh gangsa meskipun pada awalnya kita diletakkan boleh menjadi juara keseluhan untuk sukan pelajaran MSSM seperti yang dinyatakan Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Sabah (JPNS) sebelum ini,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Katanya, pasukannya berdepan cabaran apabila berdepan angin kencang dengan purata tujuh hingga 17 knots.

Pemenang bagi pingat emas berjaya dimenangi Muhammad Asnawi Iqbal Adam (penaja dan individu); berpasukan; Nascar Chong Na Jia (individu) dan Marcella Wilson Villaceran (individu).

Bagi pemenang pingat perak berjaya dimenangi oleh Marcella Wilson Villaceran (penaja).

Manakala bagi pingat gangsa berjaya dimenangi Muhammad Aiman Aqeel Mohd Firdaus (penaja); Zeti Irdina Zainal (individu dan penaja); Lucqmann Racheed Haron (individu dan penaja); Nur Hafizahanani Zailan (individu) dan Nur Hafizanah Zailan (individu) – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Sukan

Lebih 1,500 meriahkan HSN daerah Putatan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular