HomeUtama'Jelajah Borneo Ride' bermula hari ini

‘Jelajah Borneo Ride’ bermula hari ini

Read Time:43 Second

KOTA KINABALU: Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Datuk Joniston Bangkuai melepaskan para peserta ‘Jelajah Borneo Ride’ bermula hari ini di Hotel Sky di sini pagi tadi. (10 Sept)

Pengembaraan selama lima hari itu akan membawa 60 penunggang motosikal merentasi Pantai Barat dan Pedalaman Sabah seterusnya ke Sarawak.

Rombongan diketuai oleh presiden DZ Bikers Malaysia Datuk Zailan Mohamed, akan menerokai Pontianak, Kalimantan, sebelum pulang ke Kuching, Sarawak, tepat pada masanya untuk menyambut Hari Malaysia pada 16 September.

Kepelbagaian peserta, yang mewakili Malaysia, Brunei, dan Singapura, menggariskan perpaduan dan semangat berkongsi untuk pengembaraan yang luar biasa ini.

Dalam ucapan ringkasnya, Joniston berkata, penyertaan penunggang dari Malaysia dalam Jelajah Borneo Ride ini akan mengukuhkan lagi integrasi nasional.

“Selain itu, acara ini juga akan dapat menjalin hubungan dengan rakan peserta dari negara jiran, sambil mempamerkan daerah-daerah yang indah di Sabah sepanjang perjalanan,” tambahnya.

RELATED ARTICLES
Utama

Mesyuarat berhubung isu GISBH di Sabah diadakan bulan depan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular