HomeUtamaPemimpin akar umbi digesa terus perkukuhkan perjuangan parti - Masiung

Pemimpin akar umbi digesa terus perkukuhkan perjuangan parti – Masiung

Read Time:1 Minute, 4 Second

TONGOD: Jangkar parti harus diperkukuhkan supaya kapal perjuangan yang dilabuhkan tidak hanyut dibadai ribut dan taufan.

Demikian semarak perumpamaan, Naib Presiden Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat), Datuk Masiung Banah, yang mahukan pemimpin akar umbi memberi kefahaman kepada masyarakat tentang hala tuju parti menerusi konsep Sabah Maju Jaya (SMJ).

Wakil Rakyat Kuamut itu membuat gesaan ketika merasmikan mesyuarat berkelompok Gagasan Rakyat bagi Pusat Daerah Mengundi (PDM) Simpang Entilibon, kelmarin.

” Jangkar Gagasan Rakyat harus dipertahankan, jangan diperlekehkan … kerana setiap langkah yang kita tunjangi akan diukur oleh segenap lapisan rakyat.

” Tidak kira pemimpin Pemuda, Wanita atau Beliawanis, mereka perlu menyampaikan mesej kerajaan kepada rakyat bawahan sambil memperbetulkan isu negetif yang ditaburkan oleh pembangkang, ” ujarnya.

Masiung berkata, parti-parti pembangkang di Sabah yang sebelum ini pernah berada di puncak kuasa tidak akan pernah berpuas hati untuk menabur pelbagai dakyah negatif.

Justeru, beliau mahukan pemimpin peringkat bahagian supaya tidak berdiam diri sebaliknya menangkis tomahan dan fitnah jahat pemimpin pembangkang.

Menurut Masiung, pemimpin pebangkang yang kemaruk mahu berkuasa sanggup melakukan apa sahaja termasuk memfitnah parti dan kerajaan pada hari ini melalui platform media sosial.

” Mereka (pembangkang) sanggup mengupah penulis untuk menyebar dakyah buruk terhadap kita melalui laman sosial.

“Di sinilah peranan penimpin bahagian untuk menjelaskan kepada rakyat dan membetulkan tomahan yang dilemparkan kepada parti dan kerajaan negeri,” tegasnya.

RELATED ARTICLES
Utama

Kerajaan komited lahirkan belia berilmu, kemahiran, kepemimpinan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular