HomeUtama51 rumah setinggan dirobohkan, 6 PTI ditangkap

51 rumah setinggan dirobohkan, 6 PTI ditangkap

Read Time:1 Minute, 1 Second

KOTA KINABALU: Sebanyak 51 buah rumah setinggan berjaya dirobohkan dan enam PTI warga Filipina ditangkap dalam satu operasi perobohan rumah setinggan dan Op PTI Bersepadu Mega bertempat di sebuah penempatan dalam sekitar Daerah Kota Kinabalu.

Operasi tersebut dijalankan oleh pihak Polis Kota Kinabalu dengan kerjasama agensi bantuan daripada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Sukarelawan Malaysia (RELA), Angkatan Pertahanan Awam (APM), Sabah Eletricity Sdn Bhd (SESB), Jabatan Air Negeri Sabah (JANS), Jabatan Tanah dan Ukur dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Rumah setinggan yang telah dirobohkan dalam operasi tersebut.- Foto ihsan IPD Kota Kinabalu.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Kasim Muda berkata, operasi yang dilaksanakan pada jam 3.30 petang dan berakhir jam 5.20 petang tadi (23 Jul) selain berjaya merobohkan 51 buah rumah setinggan, pasukan polis juga berjaya menangkap enam Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Filipina.

“Dalam operasi ini juga, polis Kota Kinabalu berjaya menangkap enam orang warga Filipina terdiri dua lelaki dewasa dan empat perempuan dewasa berumur lingkungan 25 hingga 50 tahun.

“Tangkapan PATI akan disiasat di bawah Seksyen 6(1)(c) dan Seksyen 51(c) Akta Imigresen 1959/63.

“Operasi ini akan berterusan pada masa akan datang, dalam usaha membenteras jenayah, PATI, dadah dan gejala sosial di Daerah Kota Kinabalu,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Orang ramai dijemput hadir ke pameran Pembentukan Malaysia Khamis depan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular