HomeIsu tempatanKekalkan hubungan baik dengan pemimpin terdahulu - Jahid

Kekalkan hubungan baik dengan pemimpin terdahulu – Jahid

Read Time:1 Minute, 3 Second

Tamparuli : Para pemimpin adat yang baharu disaran agar sentiasa mendekati dan menjalin hubungan baik dengan dengan mana-mana bekas pemimpin adat yang diganti oleh mereka dalam tugasan di kampung.

Menteri Pembangunan Luar Bandar Sabah, Datuk Jahid Jahim, berkata, para ketua kampung dan wakil ketua anak negeri perlu mengambil dan menimba segala ilmu yang ada, selain memperkukuhkan persahabatan dengan mantan ketua kampung mereka.

“Sekiranya ada persoalan, dekatilah mereka yang boleh memberi tunjuk ajar, nasihat dan pandangan, agar kampung yang dipimpin oleh anda, dapat ditadbir licin dan lancar,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyempurnakan Majlis Penyerahan Watikah Pelantikan Ketua Adat Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tamparuli, di Pejabat Daerah Kecil Tamparuli, di sini semalam.

Hadir sama Penolong Pegawai Daerah Kecil Tamparuli, Herman Tunggiging dan Pemimpin Pembangunan Masyarakat (PPM) Tamparuli, Madin Anak.

Jahid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tamparuli, menekankan mereka yang dilantik untuk bekerja sebaik mungkin, agar pengetahuan baharu tersebut akan mempermudahkan lagi kelancaran mereka menjalankan tugasan nanti.

“Jagalah tatasusila dan perlakuan yang baik agar tidak mencemarkan nama baik kerajaan, dan tidak mencetuskan perkara-perkara yang boleh memudaratkan kita semua,” katanya.

Tiga orang penerima watikah terdiri daripada Wakil Ketua Anak Negeri (WKAN) Lim Ikat, Ketua Kampung Bukit Giling, KK Patrin Sabinus, dan Ketua Kampung Bantayan, KK Francis Sinail @ Faizal Mohd Sabree.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Penduduk Pulau Omadal berterima kasih atas keprihatinan SESB

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular