HomeUtamaKMJG 2024 naik kereta api dari Tenom, menjelajah pulau di Sandakan

KMJG 2024 naik kereta api dari Tenom, menjelajah pulau di Sandakan

Read Time:1 Minute, 0 Second

Kota Kinabalu: Konvoi Kembara Merdeka Jalur Gemilang (KMJG) 2024 Negeri Sabah akan turut menggunakan pengangkutan air dan keretapi pada tahun ini.

Timbalan Pengarah Penerangan Sabah, Supian Musa berkata, KMJG pada tahun ini akan menggunakan kereta api dari StesenTenom ke Pangi selain menjelajah ke pulau-pulau di persekitaran Sandakan yangakan dibantu oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia.

“Selain mengibarkan Jalur Gemilang,kita juga membawa berita gembira sebenarnya sebab pada 31 Ogos itu nanti kita akan sama-sama meraikan sambutan Sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Sabah yang telah diwartakan pada 5 Jun yang lalu,” katanya ketika ditemubual di konti UMSfm, di sini.

Supian turut mengalu-alukan masyarakat agar turut sama menyemarakkan Sambutan Hari Kebangsaan dan Sambutan Hari Sabah dengan memasang Jalur Gemilang bersama-sama bendera Negeri Sabah selaras dengan inisiatif 1 rumah 1 Jalur Gemilang ( 1R1JG) yang diperkenalkan oleh Kementerian Komunikasi.

Pengisian KMJG 2024 antaranya adalahKarnival Kita Madani yang akan diadakandi peringkat Negeri Sabah yang manadaerah Membakut menjadi lokasi pelaksanaan karnival tersebut pada 8 hingga 10 Ogos ini.

KMJG 2024 disertai 60 peserta dengan 18 buah kenderaan daripada 14 jabatan dan agensi di Sabah termasuk Jabatan Penerangan (Japen) Sabah akan menjelajah selama 20 hari sejauh lebih 2,000 kilometer melibatkan 60 hentian.

RELATED ARTICLES
Utama

Jetama Sdn Bhd sumbang ambulan, bantu lebih ramai terima manfaat pengangkutan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular