HomeUtamaMini Stesen Minyak pertama kini dibuka di Tongod

Mini Stesen Minyak pertama kini dibuka di Tongod

Read Time:45 Second

TONGOD: Daerah Tongod membuka lembaran baharu apabila sebuah mini stesen minyak petrol dan diesel pertama dibuka di Kampung Sanan dekat di sini.

Semasa merasmikan pembukaan stesen itu kelmarin, Wakil Rakyat Kuamut, Datuk Masiung Banah, mengalu-alukan kewujudan stesen itu dan berharap ianya menjadi kemudahan penduduk di Tongod tanpa perlu ke daerah berdekatan untuk mendapatkan petrol dan diesel.

Tongod yang berkeluasan 10.050 kilometer persegi mengatasi negeri Kedah, selama ini tidak mempunyai stesen minyak dan penduduknya terpaksa mendapat bekalan minyak kenderaan daripada daerah Telupid dan Sook.

Stesen Petron itu yang diusahakan penduduk tempatan Tongod dan seorang pesera guru, Mandik Yadam, 70, bakal menjadi medan penduduk daerah itu.

Selain lokasinya di tepi jalan laluan antara Pekan Tongod dan Telupid, Mandik dan keluarganya turut mengusahakan mini market dan restoran.

Menurut pesara guru itu, beliau dan keluarga menyediakan modal pusingan sebanyak RM500 ribu untuk membuka mini stesen minyak yang mengandungi dua pam itu.

RELATED ARTICLES
Utama

Jetama Sdn Bhd sumbang ambulan, bantu lebih ramai terima manfaat pengangkutan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular