HomeUtamaLebih 2,000 masyarakat meriahkan sambutan Hari Kebangsaan, Hari Sabah di Lahad Datu

Lebih 2,000 masyarakat meriahkan sambutan Hari Kebangsaan, Hari Sabah di Lahad Datu

Read Time:1 Minute, 18 Second

Lahad Datu: Lebih 2,000 masyarakat di daerah ini hadir memeriahkan sambutan Bulan Kebangsaan dan Hari Sabah yang berlangsung di perkarangan Eastern Sabah Security Command (ESSCOM) di sini.

Pemimpin Pembangunan Masyarakat (PPM) Dewan Undangan Negeri (DUN) Segama Datuk Mizma Appehdullah berkata,  masyarakat di daerah ini lebih bersemangat merayakan bulan Kebangsaan kali ini dengan kibaran Jalur Gemilang dan Bendera Sabah yang meriah.

“Sambutan pada tahun ini, kami melihat satu suasana yang sangat bersemangat gemilang di mana kita dapat melihat setiap premis kedai dan rumah telah mengibarkan jalur gemilang.

“Sambutan tahun ini sangat bermakna buat negeri Sabah kerana telah dinobatkan juga sebagai Hari Sabah bersempena 31 Ogos tahun ini,” katanya.

Katanya ketika ditemui media selepas merasmikan Pelancaran Konvoi Kembara Merdeka Jalur Gemilang Negeri Sabah Dan Kempen Kibar Bendera Peringkat Daerah Lahad Datu.

Mizma berkata, pihaknya turut menzahirkan rasa syukur atas kejayaan pelancaran konvoi Kembara Merdeka Jalur Gemilang (KMJG) 2024 peringkat Lahad Datu yang melibatkan semua agensi kerajaan negeri persekutuan.

“Pada tahun ini, Lahad Datu sangat bertuah kerana pengelola bersama kolaborasi yang mengendalikan konvoi merdeka di bawah kelolaan ESSCOM.

“Kami sangat berbangga kerana ini adalah sinonim dengan kemerdekaan kita di Malaysia ini tanpa adanya anggota keselamatan, keamanan kita di negara ini tidak akan terjamin.

“Kami bagi pihak masyarakat Lahad Datu sangat berbangga dan sangat berterima kasih di atas komitmen yang telah diberikan,” katanya

Turut hadir dalam majlis tersebut Komander ESSCOM Datuk Victor Sanjos, Ketua Pegawai Eksekutif ESSCOM Datuk Dr Jamaluddin Mohd Ali serta Pengarah Penerangan Sabah Jainisah Mohd Noor juga selaku ketua konvoi KMJG 2024.

RELATED ARTICLES
Utama

518 kes pokok tumbang berlaku di Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular