HomeUtamaAzis Jamman sering bersangka buruk - Nizam

Azis Jamman sering bersangka buruk – Nizam

Read Time:1 Minute, 20 Second

Kota Kinabalu : Kenyataan Ketua Penerangan Parti Warisan, Datuk Azis Jamman berhubung biasiswa yang diluluskan Kerajaan kepada anaknya membuktikan pemimpin pembangkang itu sentiasa mencari jalan untuk mencemarkan imej Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

Ketua Penerangan Parti Gagasan Rakyat Sabah Datuk Nizam Abu Bakar Titingan berkata, pemimpin pembangkang itu juga dilihat sering bersangka buruk terhadap pemimpin Kerajaan Sabah.

“Ketua Menteri dalam ucapannya sebelum ini telah memberikan contoh bahawa beliau (Hajiji) sentiasa adil dalam memberikan bantuan kepada sesiapa yang memohon pertolongan, tanpa mengira latar belakang dan fahaman politik.  

“Ia adalah contoh yang sesuai memandangkan pelbagai kritikan dan fitnah dilemparkan terhadap dirinya serta kerajaan pimpinannya, beliau tetap berpendirian keadilan adalah prinsip penting yang menjadi pegangannya,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Nizam yang juga Pembantu Menteri kepada Ketua Menteri berkata, sejak mentadbir Sabah, Datuk Seri Hajiji Noor terkenal dengan sikapnya yang sentiasa membantu pihak-pihak yang memerlukan tanpa mengira bangsa, agama ataupun pandangan politik.  

“Menceritakan situasi Azis Jamman dan keluarga yang bertemu secara peribadi dengan Datuk Seri Hajiji Noor untuk mendapatkan kelulusan biasiswa adalah contoh yang ingin diberikan oleh Ketua Menteri tentang prinsipnya yang berkhidmat untuk semua.  

“Sikap Azis Jamman yang mengambil kenyataan Datuk Seri Hajiji Noor sebagai modal politik mencerminkan diri sebenar Azis yang tidak tahu bersyukur serta berterima kasih malah Azis dengan angkuh menghentam dan menghina Ketua Menteri yang berniat baik untuk membantu anaknya,” katanya.

Nizam berkata, beliau percaya prinsip bagi membantu semua rakyat yang memerlukan akan diteruskan oleh Datuk Seri Hajiji Noor. 

“Sudah tentu ramai yang akan menerima manfaat daripada sikap terpuji yang dipamerkan oleh Ketua Menteri kita,” katanya. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

518 kes pokok tumbang berlaku di Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular