HomeSukanPiala MFL : Sabah FC II yakin dapat capai keputusan positif bertemu...

Piala MFL : Sabah FC II yakin dapat capai keputusan positif bertemu Penang FC II 

Read Time:1 Minute, 20 Second

Kota Kinabalu : Sabah FC II telah bersedia bagi berhadapan Penang FC II dalam mengharungi kempen Piala Bola Sepak Malaysia (MFL) di Stadium Bandaraya Pulau Pinang esok.

Jurulatihnya, Alto Linus berkata, pihaknya sudah mengenalpasti  beberapa kesebelasan utama nanti serta dapat mencatat kemenangan yang diharapkan ketika beraksi dilaman lawan.

Katanya, beliau yakin pemain akan dapat mempamerkan kualiti permainan yang sebenar mereka sekali gus dapat mewujudkan keserasaian bersama-sama rakan pasukan.

“Kita melihat mereka mempunyai potensi yang besar namun harus bersaing serta belajar untuk mematangkan lagi mutu permainan mereka. 

“Ini merupakan satu peluang yang baik untuk pemain bawah 20 tahun untuk masa depan mereka.

“Peluang serta pendedahan awal bersama-sama pemain senior cepat matang serta meningkatkan tahap keyakinan diri mereka,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Alto berkata, selepas berehat panjang sukar untuk menentukan kualiti permainan mereka apabila tiada perlawanan kompetetif sepanjang satu bulan liga berehat.

“Kita berterima kasih kepada Datuk Ong Kim Swee memberi peluang kepada Sabah FC II bermain dalam perlawanan persahabatan menentang skuad senior. 

“Perlawanan persahabatan ini dapat membantu kita melihat bagaimana corak persembahan permainan sekali gus memberi peluang kepada mereka untuk memperbaiki kelemahan yang ada,” jelas Alto.

Ketika mengulas mengenai pertemuaan menentang Penang FC II nanti, beliau yakin pemain akan memberikan persembahan terbaik sekali gus mencatat kemenangan kelak.

“Kita sudah membuat segala perancangan Sabah FC II termasuk  memperbaiki beberapa taktikal pasukan sekali gus berusaha untuk mencatat keputusan positif pada perlawanan ini nanti.

“Kita yakin Sabah FC II akan dapat mencapai keputusan terbaik pada perlawanan ini nanti sekali gus dapat meningkatkan motivasi untuk mengharungi perlawanan akan datang,” kata Alto.- SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Sukan

Boys United juarai Kejohanan Futsal Terbuka Wakaf

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular