HomeUtamaLIGS sumbang RM2 juta kepada Kerajaan Negeri

LIGS sumbang RM2 juta kepada Kerajaan Negeri

Read Time:51 Second

KOTA KINABALU: Lembaga Industri Getah Sabah (LIGS) agensi dibawah Kementerian Pertanian, Perikanan dan Industri Makanan Sabah menyerahkan sumbangan sebanyak RM2 juta kepada Kerajaan Negeri.

Sumbangan itu diserahkan kepada Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor oleh Pengurus Besar LIGS, Sabdil Tanjong bersama Pengerusi LIGS, Datuk Edward Linggu serta ahli-ahli lembaga pengarahnya semasa mengadakan kunjungan hormat di Menara Kinabalu pada Selasa.

Menurut Sabdil, jumlah sumbangan itu meningkat sebanyak 33% berbanding tahun lalu sebanyak RM1.5 juta.

Katanya, sumbangan ini adalah berdasarkan prestasi kewangan LIGS yang baik padatahun 2023 dan manifestasi semangat LIGS untuk berkongsi hala tuju untuk membangunkan negeri Sabah.

Hajiji (kanan) menerima cenderamata daripada Konsul Republik Indonesia di Tawau, Bapak Aris Heru Utomo semasa menerima kunjungan hormat di pejabatnya di Menara Kinabalu, Kota Kinabalu pada Selasa.

Sementara itu, Hajiji turut menerima kunjungan hormat daripada Konsul Republik Indonesia di Tawau, Bapak Aris Heru Utomo di pejabatnya, hari ini.

Aris yang sebelum ini bertugas sebagai salah seorang Direktor Badan Pembinaan Ideologi Pancasila Republik Indonesia (The Pancasila Ideology Development Agency) menggantikan Ibu Heni Hamidah.

RELATED ARTICLES
Utama

Khidmat Mohd. Khairuddin sebagai KP J-KOM ditamatkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular