HomePolitikPemimpin PKR Sabah Ingatkan UMNO Jangan Sombong dengan kemenangan Besar di Mahkota

Pemimpin PKR Sabah Ingatkan UMNO Jangan Sombong dengan kemenangan Besar di Mahkota

Read Time:1 Minute, 4 Second

Kota Kinabalu — Jangan angkuh dengan kemenangan besar di DUN Mahkota kerana ia tidak mungkin berlaku tanpa kerja keras PH bagi memastikan pengundi PH keluar mengundi dan tidak beralih sokongan.

Itu tulis Timbalan ketua penerangan PKR  , Razeef Rakimin bagi mengulas saranan Nur Jazlan Mohamed agar parti PH meminta maaf kepada UMNO susulan kemenangan BN di PRK Mahkota baru-baru ini

“Selepas bersama PH barulah UMNO perlahan-lahan bersih dari sikap angkuh, sombong serta jauh dari rasuah dan salahguna kuasa.

Razeef yang juga Ketua Cabang Keadilan Tuaran turut menasihatkan UMNO untuk jangan terlalu angkuh dengan kemenangan besar di Dun Mahkota baru-baru ini.

“  Jangan angkuh dengan kemenangan besar di DUN Mahkota kerana ia tidak mungkin berlaku tanpa kerja keras PH bagi memastikan pengundi PH keluar mengundi dan tidak beralih sokongan.

Inilah perangai sesetengah pemimpin UMNO yang masih belum terhakis, angkuh. Baru menang beberapa kerusi sudah mendabik dada tulisnya lagi.

Sabtu lalu Barisan Nasional (BN) berjaya mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Mahkota dengan majoriti lebih besar selepas calonnya, Syed Hussien Syed Abdullah memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) menewaskan calon Perikatan Nasional (PN) Mohamad Haizan Jaafar.

Syed Hussien yang juga Ketua Pemuda Umno Kluang menang dengan majoriti 20,648 selepas meraih 27,995 undi, berbanding Mohamad Haizan atau Coach Haizan dengan 7,347 undi.

RELATED ARTICLES
PolitikUtama

PRN17 SABAH: GRS berpeluang rampas kerusi DUN Sekong dari Warisan

Hajiji

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular