HomeUtamaMAPEX 2023 martabatkan industri minyak sawit Sabah

MAPEX 2023 martabatkan industri minyak sawit Sabah

Read Time:1 Minute, 3 Second

KOTA KINABALU: Edisi sulung Ekspo Minyak Sawit Malaysia (MAPEX) 2023 akan diadakan di Dewan Hakka Sandakan berlangsung selama dua hari bermula dari 20 hingga 21 Jun ini.

Sabah, yang kini disenaraikan sebagai negeri pengeluar minyak sawit terbesar di Malaysia, menyediakan latar belakang yang sempurna untuk MAPEX 2023.

Menerusi satu kenyataan media hari ini, Ekspo MAPEX 2023 yang akan diadakan di Sandakan merupakan lokasi di tengah-tengah industri pengeluar minyak sawit Sabah dan bersedia untuk mengalu-alukan lebih daripada 80 jenama pameran yang mempamerkan teknologi terkini dalam industri minyak sawit.

Dijadual akan dirasmikan oleh Menteri Pembangunan Perindustrian dan Keusahawanan, Phoong Jin Zhe.

Acara ini bertujuan untuk menghubungkan kedua-dua tempatan dan antarabangsa iaitu pihak berkepentingan dalam industri minyak sawit yang sentiasa berkembang.

MAPEX 2023 merupakan acara yang lebih intim dan spin off daripada PALMEX Malaysia perdana kami, diwujudkan untuk membolehkan pengguna akhir di Malaysia Timur seperti pengurus kilang dan penapisan, pengurus ladang dan jurutera di Malaysia Timur untuk bertemu pembekal baharu di depan pintu mereka.

Bersedia untuk mengalu-alukan lebih daripada 1000 pelawat perdagangan semasa acara dua hari itu, MAPEX 2023 juga menawarkan secara percuma untuk menghadiri seminar minyak sawit dan teknologi kotak pasir.

Untuk maklumat lanjut dan menghadiri acara secara percuma sila daftar secara online di:
www.palmoilfair.com

RELATED ARTICLES
Utama

MUIS, PBNS salur sumbangan kepada 11 KIR terjejas kebakaran di Likas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular