HomeSukanLiga Super : Sabah FC turun tanpa empat tonggak utama bertemu Selangor...

Liga Super : Sabah FC turun tanpa empat tonggak utama bertemu Selangor FC

Read Time:1 Minute, 3 Second

Kota Kinabalu : Sabah FC berdepan laluan sukar apabila bertemu finalis Piala FA Selangor FC, tanpa empat tonggak utamanya dalam saingan Liga Super di Stadium Likas malam ini.

Ketua Jurulatih, Datuk Ong Kim Swee berkata, mereka termasuklah Park Taesu, Gabriel Peres, Stuart Wilkin dan Miguel Cifuentes berikutan masih berada dalam senarai kecederaan.

Katanya, sudah tentu Selangor FC akan memaanfatkan pertemuan ini untuk mencatat keputusan positif sebagai motivasi penting sebelum beraksi pada perlawanan akhir Piala FA nanti.

“Bagi Sabah FC, kemenangan menentang Sri Pahang FC  di Temerloh tempoh hari sangat positif untuk kita bersiap sedia memberikan tentangan hebat kepada Selangor malam esok.

“Kita tahu Selangor FC mendapat kemenangan ketika beraksi di luar sebelum ini dan layak ke final Piala FA dan sudah pasti ia akan memberikan satu cabaran yang cukup sengit beraksi di Kota Kinabalu,” katanya dalam kenyataan di sini semalam.

Kim Swee berkata, Sabah FC tidak akan memandang rendah keupayaan pasukan lawan serta memastikan semua pemain bersiap sedia pada perlawanan esok.

“Kita tahu berdasarkan rekod, Sabah FC mempunyai kelebihan bermain di gelanggang sendiri berikutan sokongan padu daripada para penyokong.

“Apa yang penting semua pemain perlu bersiap sedia dari segi mental dan fizikal sekali gus memberikan komitmen penting untuk mencapai keputusan positif pada malam esok,” katanya. – SABAH MEDIA / FOTO SABAH FC

RELATED ARTICLES
Sukan

Sabah sentiasa cakna terhadap pembangunan belia

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular