HomeUtamaMangsa Banjir Di PPS Penampang Terima Sumbangan Bakul Makanan

Mangsa Banjir Di PPS Penampang Terima Sumbangan Bakul Makanan

Read Time:54 Second

PENAMPANG : Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat Ir Shahelmey Yahya hari ini turun padang hampir lebih 30 minit melawat mangsa bencana banjir di Pusat Pemindahan Sementara (PPS) Kompleks Sukan Penampang disini petang tadi.

Beliau yang tiba di PPS berkenaan kira-kira jam 2.30 petang turut diberikan taklimat banjir daripada Pegawai Daerah Penampang Francis Chong Yi Shing dan

Hadir sama pada lawatan ke PPS itu ialah Pembantu Menteri Kementerian Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat (KPMKR) Sabah, Datuk Julita Majungki dan Flovia Ng, serta Timbalan Pengarah Jabatan Kebajikan Malaysia, Dg. Rugayah Awg Basar.

Shahelmey berkata, sebanyak 27 buah kampung di daerah itu terlibat dalam bencana banjir dan tanah runtuh melibatkan lebih 40 buah keluarga turut terjejas.

“Walaubagaimanapun, hanya tujuh buah keluarga sahaja yang mendaftar di PPS ini yang selebihnya menumpang kediaman saudara-mara mereka.

“Semua mangsa yang ditempatkan di PPS ditempatkan di dalam ruangan khas mengikut keluarga masing-masing selain turut dibekalkan dengan makanan bermasak selama tiga hari,”katanya.

Dalam lawatan itu, kementeriannya turut menyalurkan sumbangan wang tunai dan bakul makanan bagi meringkan dan melegakan masalah yang dihadapi penduduk terjejas akibat banjir.

RELATED ARTICLES
Utama

Hajiji terima kunjungan MB Kelantan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya