Kampung Beringgis dan Kampung Kawang diwartakan sebagai rizab kampung

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:51 Second

PAPAR: Kerajaan Negeri telah mewartakan tanah seluas 129.04 hektar sebagai kampung rizab untuk Kampung Beringgis dan Kampung Kawang di sini.

Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor menyampaikan surat warta kepada Pegawai Daerah Hadzlan Jabli, di bawah warta bertarikh 12 Mei 2022, 48.10 hektar telah diwartakan sebagai rizab kampung untuk Kampung Beringgis manakala 80.937 hektar untuk Kampung Kawang.

Majlis tersebut diadakan di kediaman Adun Kawang dan Yayasan Sabah Pengarah Datuk Gulamhaidar Khan Bahadar sempena rumah terbuka Aidilfitri beliau di Pengalat Besar hari ini.

Ketua Menteri turut menyampaikan replika cek RM600,000 kepada Pengetua SM St Joseph Papar, Jenith Mahibol dan RM2 juta kepada Adun Limbahau Datuk Juil Nuatim untuk pembinaan bangunan baru sekolah dan balai raya baru di Limbahau.

Kedua-dua sumbangan adalah daripada Kerajaan Negeri.

Turut hadir dalam majlis itu pembantu menteri Pembangunan Perindustrian Mohd Tamin Zainal yang juga Adun Pantai Manis, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Safar Untong, Pengarah Tanah dan Ukur Bernard Liew dan ketua PBS Pantai Manis Datuk Johnny Mositun dan pemimpin masyarakat.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *