Penguatkuasa Serbu premis guna gadis seksi untuk gimik pemasaran

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:52 Second

CYBERJAYA — Sebuah premis gunting rambut yang baharu dibuka semalam dengan menggunakan wanita seksi sebagai gimik pemasaran, diserbu pihak berkuasa.

Premis gunting rambut yang terletak di Puchong itu tular di media sosial baru-baru ini selepas gambar tukang gunting rambut digunakan dengan berpakaian seksi kepada pelanggan lelaki.

Namun, lawatan mengejut penguat kuasa Majlis Bandaraya Subang Jaya (MPSJ) mendedahkan premis itu tidak mempunyai lesen yang sah untuk beroperasi.

“Hasil pemeriksaan mendapati, premis tersebut telah menjalankan aktiviti perniagaan tanpa lesen yang sah daripada MBSJ.

“Susulan itu, MPSJ telah mengeluarkan dua kompaun kerana mengendalikan pusat kecantikan dan kesihatan tanpa Lesen dan mempamerkan iklan tanpa lesen,” menurut MPSJ dalam kenyataan.

Selepas gambar kontroversi itu tersebar di media sosial, premis gunting rambut itu menjelaskan bahawa “gambar itu diambil untuk tujuan promosi, dan bukan untuk perkhidmatan urut.

Salinan laporan polis dimuat naik di laman Facebooknya.

Ia menjelaskan bahawa pendandan rambut dalam gambar itu sebenarnya adalah model yang diupah untuk acara pembukaan besar di premis itu dan bahawa tiada “perkhidmatan istimewa” yang ditawarkan kepada pelanggan.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *