HomeUtamaKM rai petugas kesihatan yang merawat dan tangani COVID-19 khususnya di Kota...

KM rai petugas kesihatan yang merawat dan tangani COVID-19 khususnya di Kota Kinabalu

Read Time:1 Minute, 31 Second

KOTA KINABALU: Sebahagian daripada petugas kesihatan termasuklah doktor, doktor pakar dan jururawat yang terlibat memberi rawatan serta menangani penularan pandemik COVID-19 di negeri ini diraikan dalam satu majlis makan malam sebagai tanda penghargaan daripada Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor , di sini, semalam.

“Sudah lama saya mahu mengadakan majlis ini untuk memberi penghargaan kepada barisan doktor, doktor pakar dan jururawat yang terbabit dalam pandemik ini, termasuk mereka yang telah merawat saya dan isteri saya di hospital.

“Namun disebabkan ketika itu ada kekangan termasuk pelaksanaan perintah kawalan pergerakan (PKP), baharu malam ini majlis dapat dilaksanakan. Saya bersyukur malam ini niat saya kesampaian (tertunai) selepas lebih setahun lebih.

“Saya merakamkan terima kasih kepada semua mereka yang terlibat merawat dan menangani pandemik itu di Sabah khususnya unit COVID. Sebenarnya, memang ramai yang terlibat jika dikira sepenuhnya di seluruh Sabah, tetapi malam ini kita buat untuk yang di Kota Kinabalu dulu setakat ini. Terima kasih kepada semua,” kata Hajiji.

Turut hadir Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Safar Untong dan Pengarah Kesihatan Negeri Sabah, Datuk Dr Rose Nani Mudin.

Pada majlis itu, Hajiji turut beramah mesra dengan petugas kesihatan yang hadir selain berpeluang bertemu dengan doktor dan jururawat yang menjaganya dan isteri sepanjang menerima rawatan.

Beliau turut melahirkan rasa syukur kerana selepas pelancaran pelan pembangunan Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ) pada Mac tahun lalu, banyak program berimpak tinggi sudah mula dilaksanakan.

“Walaupun dilanda pandemik, saya tetap pastikan dasar kerajaan dapat dijalankan sama ada secara fizikal atau maya. Saya sebenarnya jarang bercakap soal politik di surat khabar sebab tumpuan saya adalah untuk membangunkan dan memulihkan semula ekonomi negeri ini.

“Saya rasa kita kini sudah di landasan yang betul dan usaha untuk memulihkan ekonomi sedang rancak kita laksanakan. Rakyat juga sudah mula menjalankan aktiviti seperti biasa namun saya berharap kita semua sentiasa menjaga kawalan kendiri,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Malaysia: Rakyat Derita Kesihatan Mental  

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya