HomeUtamaGRS-Umno/BN bersetuju untuk bekerjasama di Sabah

GRS-Umno/BN bersetuju untuk bekerjasama di Sabah

Read Time:57 Second

TAWAU: Umno dan Barisan Nasional (BN) pada dasarnya bersetuju untuk bekerjasama dengan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) pada Pilihan Raya Umum yang akan datang, kata Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

Hajiji yang juga Ketua Bersatu Sabah telah bercakap dengan Umno Sabah mengenai perkara itu dan ianya mendapat tindak balas yang positif.

“Kita semua (GRS dan BN) bersetuju pada dasarnya kita mesti bekerjasama (dalam Pilihan Raya Umum akan datang). Sekarang kita hanya perlu berbincang mengenai pembahagian kerusi,” katanya ketika berucap pada majlis makan malam bersama kepimpinan Bersatu Tawau dan Kalabakan di Hotel Emas di sini pada Selasa.

Beliau yakin GRS-BN akan terus mengutamakan kesejahteraan dan pembangunan rakyat dan negeri.

Hajiji juga menasihatkan ahli parti supaya bersikap realistik kerana Sabah hanya mempunyai 25 kerusi dan “kita perlu mengagihkan sama rata.”

Terdahulu, beliau menerima 1,150 permohonan keahlian daripada bekas ahli parti pembangkang termasuk 1,000 daripada Parti Warisan Malaysia.

“Mereka telah membuat keputusan yang tepat kerana Bersatu Sabah adalah parti yang berjuang untuk semua rakyat di Sabah,” katanya.

Hadir sama Ketua Bersatu Tawau Datuk Nizam Abu Bakar Titingan dan rakan sejawatnya Karim Wahid (Kalabakan) serta ahli jawatankuasa bahagian dari Srikandi dan Armada.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular