HomeUtamaCalon GRS Joniston antara pemimpin generasi baharu yang berkaliber - Pandikar

Calon GRS Joniston antara pemimpin generasi baharu yang berkaliber – Pandikar

Read Time:1 Minute, 15 Second

TUARAN: Bekas Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin menganggap calon Tuaran Gabungan Rakyat Sabah (GRS) Datuk Joniston Bangkuai sebagai antara pemimpin generasi baharu.

Bercakap dalam ceramah di Kampung Tinuhan Tenghilan, presiden Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (USNO) itu berkata beliau tidak meragui keupayaan Joniston berdasarkan pengalamannya yang luas dalam peranan kepimpinan.

“Saya mengenali Joniston ketika dia seorang wartawan yang sering bertanya soalan sukar semasa sidang media. Saya boleh membuktikan bahawa dia seorang yang sukar ditemuduga.

“Walaupun sebagai wartawan, beliau mempamerkan potensi kepimpinan, yang membawa kepada kenaikan beliau ke jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri ( ADUN) Kiulu dan peranannya sekarang sebagai ketua penerangan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) dan Parti Bersatu Sabah (PBS),” kata Pandikar.

Malah beliau meramalkan bahawa Joniston akan memainkan peranan kepimpinan yang lebih penting untuk parti, negeri dan negara.

“Pemerhatian saya adalah berdasarkan pengalaman politik saya selama bertahun-tahun. Beliau seorang pemimpin yang berkebolehan, dan kita memerlukan seseorang yang baharu untuk mewakili Sabah di Dewan Rakyat, seperti Joniston,” katanya sambil menggesa pengundi menyokong Joniston bagi kerusi Parlimen Tuaran.

Sementara itu, Joniston melahirkan rasa terima kasih atas peluang untuk berdiri bersama seorang pemimpin berkaliber, Tan Sri Pandikar.

Beliau berkata Pandikar telah menjadi penyokong kuat rakyat Sabah, sama seperti pemimpin parti komponen GRS yang lain.

“Gabungan pemimpin yang proaktif telah membuahkan hasil yang positif dalam pembangunan Sabah dan setiap rundingan dengan Kerajaan Persekutuan mengenai perkara kepentingan negeri.

“Kita berada di landasan yang betul, dan kita perlu memperkasakan GRS dan memastikan semua calon mendapat undi majoriti supaya kita boleh mewakili suara rakyat,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

QSB kukuh kolaborasi dalam pengurusan kesihatan pekerja asing

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya