HomeUtamaPameran kereta CULT akan kembali November ini

Pameran kereta CULT akan kembali November ini

Read Time:1 Minute, 37 Second

KOTA KINABALU: Acara Cars and Urban Lifestyle Trends (CULT) tempatan Sabah akan datang kembali, dan kali ini ia dijangka menarik lebih ramai orang.

Pengarah acara CULT Azlin Awang Chee berkata pameran kereta tahun ini akan diadakan pada 10-12 November, dengan matlamat menarik 30,000 pengunjung dan peminat kereta.

Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC), tempat pameran pertama diadakan tahun lepas dan lebih 600 kenderaan tersuai (custom vehicles) dipamerkan, sekali lagi akan menjadi tempat pameran itu diadakan.

Azlin, bersama pengarah promosi CULT John Kong, mengadakan kunjungan hormat kepada pengerusi Lembaga Pelancongan Sabah (STB) Datuk Joniston Bangkuai pada Khamis untuk memberi taklimat mengenai edisi kedua CULT Carshow.

“Pameran kereta CULT pertama kami disambut dengan semangat yang luar biasa menunjukkan bahawa budaya kereta di Sabah masih hidup dan bersemangat.

“Sokongan bersemangat SICC juga merupakan rangsangan besar untuk acara kami, yang menarik lebih 20,000 orang ramai tahun lepas. Kali ini, kami merancang untuk membawa lebih banyak pilihan kenderaan yang jarang ditemui dan unik dari luar negara dan seluruh negara,” kata Azlin, sambil menambah mereka telah menerima penyertaan yang disahkan dari Thailand, Singapura dan Indonesia.

Beliau berkata, CULT berazam untuk memberikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan kepada penduduk tempatan dan pengunjung dengan menganjurkan pelbagai aktiviti sampingan dan hiburan meraikan kemeriahan budaya automotif.

Joniston, sambil memuji inisiatif yang diambil oleh kumpulan itu dan kejayaannya, berkata Sabah sepatutnya menganjurkan lebih banyak acara istimewa seperti CULT, yang boleh menarik peserta antarabangsa.

“Pertunjukan kereta yang besar boleh menarik sebilangan besar peminat dan pengumpul kereta dari seluruh dunia. Ini boleh mencetuskan heboh dan menjana minat di Sabah, menarik pengunjung yang mungkin tidak menganggap Sabah sebagai destinasi pelancongan sebelum ini,” kata Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri itu.

“Saya percaya acara itu dapat membantu mewujudkan semangat kemasyarakatan dan membawa orang ramai bersama-sama di samping menonjolkan tarikan dan tawaran unik Sabah sebagai destinasi pelancongan,” kata Joniston, sambil menambah STB menyokong acara yang memberi manfaat kepada negeri ini dan mempunyai limpahan ekonomi.

RELATED ARTICLES
Utama

Kerajaan Semak Semula Arahan MKN No 20 Untuk Mantapkan Mekanisme Pengurusan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya