HomeUtamaFlorina dinobatkan Unduk Ngadau Tuaran 2023

Florina dinobatkan Unduk Ngadau Tuaran 2023

Read Time:48 Second

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini

Tuaran : Anak kelahiran Kampung Tenghilan, Florina Wileh,23, berjaya dinobatkan sebagai pemenang Unduk Ngadau Kaamatan (UNK) 2023 daerah Tuaran setelah menewaskan 15 peserta lain.

Kemenangan itu membolehkan Florina membawa pulang hadiah keseluruhan lebih RM10,000 termasuk crown;sash; trophy; jambangan bunga beserta hadiah iringan berupa produk SBG; ViProlabs dan Maison chelle.

Gadis yang memiliki ketinggian 163 sentimeter itu turut berbakat dalam bidang nyanyian, tarian dan memalu gong selain kulintangan.

Tempat kedua pula dimenangi Rannysa Rachel Lee dan ketiga dimenangi oleh Melni Dhial yang masing-masing membawa hadiah keseluruhan lebih RM7,000 dan RM5,000.

Ketiga-tiga mereka akan mewakili daerah Tuaran; Tamparuli dan Kiulu ke pertandingan akhir Unduk Ngadau peringkat negeri di Dewan Hongkod Koisaan Penampang pada 31 Mei ini.

Pertandingan Unduk Ngadau diadakan bagi menyemarakkan semangat pengorbanan Hominodun yang sanggup berkorban demi kesejahteraan masyarakat Kadazan, Dusun, Murut dan Rungus (KDMR).

Hadiah disampaikan oleh isteri Timbalan Ketua Menteri Datin Cecilia Edwin. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Jual paku simen 20 sen sebatang, peniaga warga asing terima notis...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular