HomeUtamaAnugerah HRD 2023: ABSC dinamakan sebagai majikan terkemuka di Sabah

Anugerah HRD 2023: ABSC dinamakan sebagai majikan terkemuka di Sabah

Read Time:1 Minute, 25 Second

KOTA KINABALU: Sempena dengan National Human Capital Conference and Exhibition (NHCCE) 2023,
yang diadakan pada 30 sehingga 31 Oktober 2023, satu majlis makan malam yang mewah telah diadakan di mana Anugerah HRD 2023 telah disampaikan sebagai pengiktirafan kepada majikan, penyedia latihan, dan tenaga pengajar.

Advanced Business Systems Consultants Sdn. Bhd. (ABSC) telah diiktiraf sebagai salah satu pemenang Kategori Pekerja SME pada Anugerah HRD 2023, dan dinamakan sebagai majikan terkemuka di Sabah.

Sejak ditubuhkan pada tahun 1985, Advanced Business Systems Consultants Sdn. Bhd. telah
menyediakan pelbagai perkhidmatan kepada institusi pendidikan tinggi melalui AMC University College (AMC UC).

AMC UC merupakan sebuah Institusi Pengajian Tinggi Swasta yang telah didaftarkan di Kementerian Pendidikan Malaysia, telah aktif terlibat sejak 38 tahun sehingga kini dalam memajukan kecemerlangan pendidikan untuk masyarakat tempatan.

Pelbagai program akademik yang ada, mulai daripada kursus peringkat diploma sehingga ijazah doktor.

AMC UC telah dianugerahkan status Kolej Universiti dan telah di akreditasi oleh Kementerian Pendidikan Tinggi pada 16 Ogos 2023. Ini menjadikan AMC UC sebagai kolej universiti swasta keempat di Sabah.

Selain program akademik, AMC UC juga secara aktif menawarkan kursus latihan korporat di bawah HRD Corp. Kursus-kursus ini direka untuk memenuhi keperluan syarikat-syarikat besar, perniagaan kecil dan
menengah (SME), entiti korporat, dan juga orang ramai.

AMC UC telah mencecah rekod selama 38 tahun. Kekal teguh dalam komitmen untuk memenuhi misi menyediakan pendidikan yang luar biasa, latihan, dan perkhidmatan kepada umum.

Pada masa ini, kejayaan AMC UC dalam bidang latihan dan pembangunan sumber manusia memberi khidmat kepada
kedua kakitangan dalaman dan orang ramai diprediksi terutamanya pada prinsip 4C: “Contribution, Cost-effectiveness, Commitment, and Consistency”.

Kontribusi pembangunan modal insan AMC UC adalah selaras dengan rancangan pembangunan Sabah Maju Jaya, yang menggambarkan visi keseluruhan Kerajaan Negeri Sabah.

RELATED ARTICLES
Utama

Sambutan Hari Malaysia disifatkan bawa makna besar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular