HomeUtamaLebih 1,000 tetamu hadir memeriahkan sambutan Deepavali di SICC

Lebih 1,000 tetamu hadir memeriahkan sambutan Deepavali di SICC

Read Time:54 Second

KOTA KINABALU: Majlis Ramah Mesra Deepavali yang dihadiri lebih 1,000 orang dimeriahkan lagi dengan kehadiran Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor bersama-sama masyarakat India dan pelbagai kaum meraikan perayaan itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) di sini, hari ini.

Sambutan majlis perayaan Deepavali itu adalah anjuran bersama Kerajaan Negeri dan Dewan Perniagaan India Sabah.

Setibanya Ketua Menteri di majlis itu disambut oleh Presiden Dewan Perniagaan India Sabah Datuk V. Jothi dan tetamu lain yang hadir.

Hajiji diiringi V.Jothi di sambut meriah semasa ketibaannya di majlis itu.

Seterusnya, Jothi mengiringi Hajiji bersama tetamu kehormat lain menyalakan kuthu vilakku (lampu tembaga) sempena dengan sambutan Deepavali.

Dalam majlis sama, dua keping cek bernilai RM3,000 masing-masing telah disampaikan kepada Persatuan Orang Buta Sabah dan Jireh Home Tuaran daripada Kerajaan Negeri dan
Dewan Perniagaan India Sabah.

Selain hidangan masyarakat India yang lazat disajikan, turut ditampilkan persembahan nyanyian dan tarian yang memukau para tetamu yang hadir.

Turut hadir Timbalan Ketua Menteri Datuk Shahelmey Yahya, Menteri Kewangan Datuk Seri Masidi Manjun dan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Mohd Arifin Mohd Arif.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular