HomeUtamaPelajar dibuang sekolah dibenarkan ambil peperiksaan SPM - Raisin

Pelajar dibuang sekolah dibenarkan ambil peperiksaan SPM – Raisin

Read Time:47 Second

KOTA KINABALU: Pelajar calon SPM yang telah dibuang sekolah kerana berkelakuan tidak baik di salah sebuah sekolah di Kota Kinabalu semalam, telah dibenarkan untuk mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang sedang berlangsung pada masa ini.

Pengarah Pejabat Pendidikan Negeri Sabah, Datuk Raisin Saidin berkata, pelajar tersebut telah dibenarkan mengambil peperiksaan SPM.

Katanya, pelajar tersebut tidak dihalang mengambil SPM walapun calon ini telah dibuang sekolah.

“Memang betul pelajar tersebut merokok di tandas sekolah dan perbuatan itu tidak dibenarkan di kawasan sekolah,” katanya ketika dihubungi pemberita semalam.

Bagaimanapun, kata Raisin, calon-calon SPM hendaklah akur kepada peraturan-peraturan sedia ada di sekolah apatah lagi dia masih calon sekolah.

“Calon juga hendaklah sentiasa menunjukkan tingkah laku yang baik supaya tidak mengganggu ketenteraman di dewan peperiksaan,” tegasnya.

Tambah beliau, Jabatan Pendidikan Negeri Sabah (JPN) sentiasa komited memastikan peperiksaan awam berjalan lancar dan calon-calon SPM yang menduduki di pusat peperiksaan berada dalam keadaan tenteram dan selesa ketika menjawab soalan peperiksaan.

RELATED ARTICLES
Utama

26 peserta sertai kursus SDG

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular