HomeUtamaLebih 5,000 pengunjung meriahkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Menteri Kewangan Sabah

Lebih 5,000 pengunjung meriahkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Menteri Kewangan Sabah

Read Time:53 Second

Ranau : Lebih 5,000 pengunjung terdiri dari pelbagai lapisan agama dan budaya hadir memeriahkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Menteri Kewangan Sabah Datuk Seri Masidi Manjun.

Majlis yang diadakan di Dewan Masyarakat Ranau semalam itu turut dihadiri pengunjung sekitar daerah ini dan beberapa daerah berhampiran.

Masidi ketika ditemui berkata, beliau amat gembira dengan kehadiran pengunjung yang datang memeriahkan majlis berkenaan.

“Saya gembira melihat kehadiran ribuan pengunjung dan dapat melayani semua tetamu. Apa yang unik tentang rumah terbuka kami ialah semua makanan disediakan oleh Wanita dan Beliawanis Parti Gagasan Rakyat Sabah (PGRS) Bahagian Karanaan.

 “Acara hari ini juga merupakan penjelmaan dan manifestasi budaya sebenar orang Ranau, di mana semua peringkat umur, agama dan kaum berkumpul untuk bergotong-royong dan membantu di mana-mana sahaja untuk menjayakan program pada hari ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri di sini semalam.

Masidi turut memuji orang ramai yang mengetepikan perbezaan politik untuk menyambut Aidilfitri bersama-sama dan berterima kasih kepada semua wakil daripada pelbagai parti termasuk Warisan, Umno, dan semua komponen GRS. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Kaamatan wadah promosi perpaduan sosial, jambatan persefahaman – Dr. Joachim

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular