HomePolitikHubungan kerjasama erat Sabah, Sarawak perlu diteruskan demi pembangunan lebih pesat -...

Hubungan kerjasama erat Sabah, Sarawak perlu diteruskan demi pembangunan lebih pesat – George

Read Time:1 Minute, 15 Second

SANDAKAN: Kerjasama erat antara kerajaan negeri Sabah dan Sarawak sedang membuahkan hasil, dan hubungan di antara kedua-dua negeri Borneo itu perlu diteruskan bagi menjamin pembangunan yang lebih pesat, kata Ketua Bahagian N54 Karamunting Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) Datuk George Hiew Vun Zin.

Ketua Bahagian N54 Karamunting Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) Datuk George Hiew Vun Zin.

Justeru, beliau menyeru ahli-ahli di bawah payung Gabungan Rakyat Sabah (GRS) Karamunting untuk kekal bersatu padu dan mengelakkan perpecahan dalaman serta geseran politik yang hanya akan membawa kepada ketidakstabilan di kawasan itu dan Sabah secara keseluruhan.

“Sabah sedang berkembang pesat dan berada di landasan yang lebih baik berbanding dahulu, di mana negeri ini sering terjerumus dalam konflik politik. Rakyat sudah bosan dengan perebutan kuasa politik. Mereka hanya ingin hidup aman dengan kestabilan politik,” katanya.

George berkata demikian dalam ucapannya semasa Mesyuarat Tahunan Bahagian Gagasan Rakyat 2024 bagi Bahagian N54 Karamunting, kelmarin.

Beliau juga menekankan bahawa semua pihak perlu mengetepikan ego masing-masing dan bersatu untuk memimpin Karamunting ke arah kemakmuran dan kemajuan.

Majlis yang dilancarkan oleh Naib Presiden Gagasan Rakyat, Datuk Masiung Banah itu dihadiri oleh kira-kira 350 orang, termasuk ramai pemimpin dan ahli parti.

Suasana penuh semangat ahli-ahli Gagasan Rakyat di sini menunjukkan kesediaan untuk terus memperjuangkan hak dan kemakmuran Sabah.

Turut hadir semasa upacara perasmian mesyuarat itu termasuk wakil-wakil daripada parti komponen Gabungan Rakyat Sabah, iaitu parti STAR Sabah dan USNO, serta wakil daripada Gagasan Rakyat bahagian Sekong yang hadir sebagai pemerhati mesyuarat.

RELATED ARTICLES
Utama

Sambutan Hari Malaysia disifatkan bawa makna besar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular