HomeUtamaHujan lebat, tapi orang ramai tak berganjak - Anwar

Hujan lebat, tapi orang ramai tak berganjak – Anwar

Read Time:1 Minute, 16 Second

Oleh SABAH MEDIA TEAM

Kota Kinabalu : Semangat rakyat Sabah yang tidak berganjak sedikit pun bagi menyaksikan sambutan Hari Malaysia di Padang Merdeka di sini malam ini amat dikagumi Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang secara berseloroh berkata, atas dasar yang ditunjukkan rakyat Sabah itu mendorongnya untuk datang di Sabah setiap dua minggu sekali.

“Semangat anak-anak Sabah ini luar biasa.  Hujan lebat, tapi dia (orang ramai) tak berganjak, ini sebabnya saya dua minggu sekali datang Sabah.

“Saya ingatkan hari ini (Datin Seri Dr Wan) Azizah kata dia mesti ikut, dia mulai bimbang namun saya menyatakan penghargaan atas semangat yang ditunjukkan rakyat Sabah ini sebagai gambaran sokongan terhadap negara dan Kerajaan Perpaduan pimpinannya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengakhiri ucapan sambutan Hari Malaysia di Padang Merdeka, di sini, malam ini.

Majlis disempurnakan Yang di-Pertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin dan turut dihadiri isterinya Toh Puan Norlidah RM Jasni.

Hadir sama Timbalan-Timbalan Perdana Menteri Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusof dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Turut hadir sama Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Noor dan Premier Sarawak, Tan Sri Abang Johari Tun Abang Openg.

Sambutan itu dianggarkan turut dihadiri lebih 30,000 orang masyarakat sekitar bandaraya Kota Kinabalu dan daerah berhampiran.

Sambutan yang bermula pada jam 8.30 malam itu bagaimanapun terganggu disebabkan hujan lebat, menyebabkan pengunjung yang membanjiri Padang Merdeka basah kuyup.

Orang ramai yang datang seawal jam 5 petang tadi bagaimanapun tidak berganjak, meskipun terpaksa mencari tempat berteduh di sekitar astaka Padang Merdeka. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Pesta Tanglung, Hari Malaysia platform penting semarak semangat cinta negara

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular