HomeSukanSabah naib juara SUKSEM IX 2024

Sabah naib juara SUKSEM IX 2024

Read Time:43 Second

Kota Kinabalu : Kontinjen Setiausaha Kerajaan Negeri (SKN) Sabah muncul naib johan keseluruhan Sukan SUK Se-Malaysia kali kesembilan (SUKSEM IX) 2024 yang berakhir semalam.

Kejayaan itu dicapai selepas kontinjen Sabah berjaya membawa pulang lima pingat Perak dan satu Gangsa dengan mengutip 33 mata dibelakang juara keseluruhan Terengganu yang mengumpul mata 89 mata.

Pada temasya sukan edisi kesembilan itu, pingat Perak yang diraih adalah menerusi acara Badminton; Bola Jaring; Ping Pong; E-Sports dan Sepak Takraw selain Gangsa menerusi acara Tenpin Boling.

Sabah yang menyertai sembilan acara sukan dengan kekuatan atlet seramai 155 orang turut dianugerahkan kontinjen paling sporting.

Majlis penutup disempurnakan oleh Setiausaha Kerajaan Terengganu, Datuk Tengku Farok Hussin Tengku Abd Jalil, di Dewan Besar Wisma Darul Iman, malam tadi.

Kontinjen Sabah telah diketuai oleh Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pembangunan) Datuk Dr. Ahemad bin Sade yang juga Chef de Mission (CDM) Sabah. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Sukan

Lebih 1,500 meriahkan HSN daerah Putatan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular