Operasi Perniagaan Di Tawau dan Kalabakan Dihadkan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:45 Second

5 Jun 2021
Erdie Ab Wahid
[email protected]

KOTA KINABALU : Operasi perniagaan di daerah Tawau dan Kalabakan dihadkan serta merta susulan situasi semasa penularan wabak COVID-19 yang amat membimbangkan.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Seri Masidi Manjun berkata, masa operasi perniagaan yang dibenarkan adalah bermula 9 pagi sehingga 5 petang.

“Susulan dengan situasi semasa penularan wabak COVID-19 di Tawau, kerajaan negeri memutuskan untuk mengehadkan masa operasi bagi semua operasi perniagaan.

“Dengan mengambilkira juga situasi yang sedang berlaku di daerah ini, maka masa operasi bagi semua operasi perniagaan di daerah Kalabakan turut dihadkan,”katanya dalam kenyataan disini malam ini.

Masidi yang juga Jurucakap Rasmi COVID-19 Sabah berkata, masyarakat di dua daerah ini adalah dikehendaki mematuhi masa operasi yang ditetapkan bagi mengekang penularan wabak COVID-19.

Hari ini Sabah mencatatkan kes COVID-19 sebanyak 259 kes dimana Tawau mencatatkan 58 kes manakala Kalabakan merekodkan dua kes jangkitan virus berkenaan.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *