HomeUtamaKeputusan Sabah Longgarkan SOP Berdasarkan Data Dan Fakta - Bung Moktar

Keputusan Sabah Longgarkan SOP Berdasarkan Data Dan Fakta – Bung Moktar

Read Time:56 Second

KOTA KINABALU: Tindakan kerajaan Sabah melonggarkan sebahagian prosedur standard operasi (SOP) dalam pelaksanaan Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa Pertama di negeri ini  perlu dilihat secara positif.

Timbalan Ketua Menteri Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata, keputusan kerajaan negeri itu adalah berlandaskan data dan fakta selain jumlah kes harian yang masih ditahap sederhana berbanding di beberapa buah negeri di Semenanjung.

“Selaku pemimpin di Sabah, keputusan kerajaan negeri ini adalah satu keputusan bersama setelah perbincangan dibuat dan saya berdiri teguh dibelakang keputusan Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

“Namun kita juga tidak menafikan kehendak dari Majlis Keselamatan Negara (MKN) Pusat dan sudah pasti kita semua mahu penularan wabak COVID-19 ini dapat dicegah dan ditamatkan segera,”katanya ketika ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan Kementerian Kerja Raya (KKR) disini hari ini.

Bung yang juga Ketua UMNO Sabah berkata, keputusan melonggarkan sebahagian SOP itu juga bagi mempertingkatkan lagi ekonomi negeri Sabah dalam pelbagai industri.

“Namun jika ada SOP yang boleh datangkan penularan jangkitan tinggi, sudah pasti kerajaan negeri tidak akan longgarkan.

“Apa yang penting sekarang, kerajaan perlu percepatkan vaksinasi kepada seluruh rakyat di Malaysia termasuk di Sabah,”katanya

RELATED ARTICLES
Utama

Juliah santuni anak-anak istimewa PPDK Tuaran

1 COMMENT

  1. Keputusan kerajaan negeri membuka beberapa sektor tertentu, disokong penuh oleh majoriti rakyat sabah.
    Bumi sabah ini terasing, tidak seperti disemanjung yang bercantum dan hanya dipisah oleh sempadan negeri. Kerajaan sabah cuma perlu perketat perairan, untuk menghalang kemasukan warga jiran memasuki sabah menyibar virus covid. Selebih nya penguatkuasaan dan pematuhan rakyat berkenaan sop perlu dipertingkat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya