HomeIsu tempatanGerakMaju Baik Pulih Rumah Sepasang Warga Emas Yang Semakin Uzur

GerakMaju Baik Pulih Rumah Sepasang Warga Emas Yang Semakin Uzur

Read Time:52 Second

KOTA KINABALU: Persatuan Gerakan Kebajikan dan Kemajuan Sabah (GerakMaju) akan membaiki rumah sepasang suami isteri warga emas sementara menunggu permohonan rumah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) mereka diluluskan dan dibina.

Pengerusi GerakMaju Willde E Linggu berkata rumah yang didiami Doriris Awang dan suaminya di Kampung Kabai, Kinarut, sudah semakin uzur dan tidak selamat didiami jika tidak dibaiki secepat mungkin.

“Memandangkan mereka sudah pun memohon rumah PPRT, pihak persatuan akan memastikan rumah yang didiami mereka sekarang ini sekurang-kurangnya lebih selesa dan selamat,” katanya.

Willde menambah bahawa pihak persatuan juga akan membantu memohon lain-lain bantuan kewangan bagi pihak Doriris dan suami daripada kementerian dan agensi yang berkenaan.

Selain itu, Willde berkata beliau sendiri akan memeriksa status permohonan PPRT pasangan itu dan akan membuat langkah susulan yang perlu bagi memastikan permohonan mereka tidak tercicir.

Persatuan GerakMaju yang melawat pasangan itu telah turut memberikan sumbangan berupa bakul makanan bagi meringankan beban mereka.

“Kami hanya dapat membantu sekadar termampu memandangkan GerakMaju adalah sebuah NGO kebajikan yang baru dan kami masih kekurangan dana untuk disalurkan kepada penerima.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya