Hajiji Sempurnakan Program Ibadah Qurban IPD Tuaran

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 5 Second

TUARAN: Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Noor menyempurnakan Program Ibadah Qurban Peringkat Ibu Pejabat Polis (IPD) Tuaran di Dewan Jomo, IPD Tuaran, hari ini.

Beliau bersama Menteri Pembangunan Luar Bandar Negeri, Datuk Jahid Jahim (ADUN Tamparuli) dan Pembantu Menteri Kewangan Negeri, Jasnih Daya (ADUN Dalit) dan Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar, Datuk Joniston Bangkuai (ADUN Kiulu) secara simbolik menyerahkan lembu korban kepada Ketua Polis Daerah Tuaran DSP Mohd Hamizi Halim.

Hajiji dalam perutusannya sempena Hari Raya Aidiladha berkata, tahun ini merupakan kali kedua umat Islam seluruh dunia menyambut Hari Raya Aidiladha dalam suasana norma baharu akibat pandemik COVID-19.

“Bagi kita umat Islam di Sabah, iktibar daripada Aidiladha menjadi panduan dalam menghadapi ujian besar asbab wabak yang menular.

“Aidiladha menatijahkan erti kesabaran. Dalam keadaan dan cabaran yang sedang dihadapi ketika ini, kita dituntut agar sentiasa bersabar, bersyukur, bermuhasabah diri, berlapang dada dan bersama-sama menempuhnya.

“Raikan Aidiladha ini bersama keluarga di rumah masing-masing dengan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

“Semoga Aidiladha tahun ini dapat memberikan manfaat dan kebaikan, terutamanya dalam aspek memelihara hubungan kekeluargaan seperti yang dianjurkan oleh Islam iaitu sifat saling memaafkan yang termasuk sebagai salah satu syarat maghfirah dari Allah SWT”, katanya.

Hadir sama di majlis itu ialah Ketua Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Abdul Kassim Razali.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *