Keutamaan harus memerangi COVID-19, politik di belakang – Maximus

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 24 Second

KOTA MARUDU: Rakyat Sabah diminta untuk tetap tenang dalam kemelut politik yang mengganggu dari pihak pembangkang di peringkat persekutuan.

Presiden Parti Bersatu Sabah, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili mengatakan pengumuman khas baru-baru ini oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menunjukkan bahawa pemerintah yang berkuasa “berada di tempat yang selamat”.

“Perdana Menteri telah mengatakan bahawa untuk menentukan keabsahannya melalui undi percaya di persidangan parlimen pada 6 September, dan kita semua akan memilih.

“Seluruh menteri kabinet berada di belakangnya dan kita yakin PM akan terus mendapat majoriti,” kata Maximus semasa menjayakan Program Jangkauan Vaksinasi di pusat inokulasi di Marak-Parak, dekat sini.

Maximus berkata, bahawa pembangkang sengaja menimbulkan kekecohan dalam persidangan parlimen baru-baru ini untuk mengganggu usaha pemerintah yang berterusan bagi memerangi penularan Covid-19.

“Sudah jelas bahawa meletakkan Covid-19 adalah perkara kedua bagi pihak pembangkang. Mereka hanya dahaga akan kekuasaan dan terus menimbulkan kekacauan, mereka tidak hanya mengganggu sidang parlimen, tetapi juga menghentam usaha pemerintah untuk memerangi virus maut ini, ”katanya.

Maximus yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Sabah dan Sarawak), mengatakan bahawa PBS akan terus berdiri teguh di belakang Muhyiddin dan kerajaan pimpinan Perikatan Nasional dan bahawa tujuh ADUNnya akan terus bekerja keras dan menyokong pemimpin, baik peringkat persekutuan dan negeri.

“PBS akan terus menyokong Perdana Menteri dan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Noor. Bagi kami, keutamaan adalah memerangi Covid-19. Dan agar pemerintah berfungsi dengan baik, ia memerlukan kestabilan untuk terus bekerja dan meningkatkan ekonomi negara, serta kesejahteraan rakyat, ”tambah Maximus yang juga Ahli Parlimen Kota Marudu.

Beliau juga mengatakan bahawa maklum balas dari lapangan juga menunjukkan bahawa rakyat sudah bosan dengan muslihat politik pembangkang dan ingin negara kembali normal.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *