HomePolitikAdun Liawan Hargai Sokongan UMNO Sabah, Seru Pemerkasaan GRS

Adun Liawan Hargai Sokongan UMNO Sabah, Seru Pemerkasaan GRS

Read Time:1 Minute, 14 Second

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Liawan,YB Datuk Annuar Ayub Aman merakamkan penghargaan  kepada Pengerusi Perhubungan UMNO Sabah Datuk Seri Bung Mokhtar yang telah menyatakan pendirian UMNO Sabah untuk terus menyokong Kerajaan GRS pimpinan Datuk Seri Panglima Hajiji Haji Noor.

Katanya Pendirian UMNO Sabah terhadap Kerajaan Negeri amat penting meskipun berlaku pergolakan politik di peringkat Persekutuan, demi menepati janji serta menghargai mandat yang diamanahkan oleh rakyat Sabah kepada Kerajaan GRS.

 “ Ini adalah satu tanda bahawa kerajaan GRS cukup memahami dan mengambil berat dalam memperjuangkan nasib dan kebajikan rakyat Sabah tatkala kita masih lagi dilanda pandemik Covid-19.”

Menurutnya, beliau amat bersetuju dan menyokong sepenuhnya dengan saranan dan seruan daripada Datuk Seri Panglima Salleh Said Keruak agar GRS ini dapat diperkasakan menjadi entiti rasmi Sabah sama seperti GPS di Sarawak, lengkap dengan lambang GRS sendiri.

“ Pemerkasaan GRS sebagai satu entiti juga dilihat mampu memberikan kerajaan negeri Sabah suara yang lebih lantang atau “bargaining power” dalam memperjuangkan hak-hak negeri Sabah sepertimana yang telah termaktub di dalam Perjanjian Malaysia 1963” katanya di dalam satu Kenyataan hari ni.

“ Kita sedar pemerkasaan GRS ini memerlukan satu “political will” yang kuat dan jitu daripada semua parti di dalam GRS dan inilah masa yang sesuai untuk kita memulakan langkah pertama kita.

Sokongan padu dan tidak berbelah bagi yang berterusan kepada kerajaan GRS ini juga membuktikan kematangan politik serta kewarasan pemikiran dikalangan pemimpin gabungan yang mendahulukan kepentingan rakyat berbanding hal-hal lain dikala kita berhadapan dengan waktu sukar seperti sekarang katanya lagi.

RELATED ARTICLES
Utama

DUN Sabah : Sabah siap sedia untuk Hidrogen Hijau menerusi Tenaga...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya