HomeUtamaKibar Jalur Gemilang Dan Bendera Negeri Dengan Rasa Bangga Dan Patriotisme -...

Kibar Jalur Gemilang Dan Bendera Negeri Dengan Rasa Bangga Dan Patriotisme – Hajiji

Read Time:56 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor menyeru kepada rakyat Malaysia di seluruh Sabah untuk mengibarkan Jalur Gemilang (bendera kebangsaan) dan bendera negeri dengan rasa bangga dan patriotisme pada bulan Kebangsaan.

“Mari kita ketepikan semua perbezaan dan bersatu untuk mengatasi semua cabaran yang dihadapi negara khususnya dalam memerangi wabak COVID-19, ”katanya semasa pelancaran bulan Kebangsaan Peringkat Negeri dan Kibar Jalur Gemilang di Pusat Pentadbiran Negeri Sabah (PPNS) dekat sini pada Isnin.

Beliau berkata, bulan Kebangsaan harus menjadi platform bersama bagi semua rakyat Malaysia memanfaatkan kekuatan untuk negara dan Sabah maju.

Dalam majlis itu, Hajiji menyampaikan bendera kepada Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Safar Untong, Setiausaha Persekutuan Negeri, Datuk Dr Zulkapli Mohamed, Tan Sri T C Goh mewakili dewan Perdagangan dan Industri, Dr Rahimatsah Amat bagi pihak badan bukan kerajaan dan Kinabalu Parks Senior Park Ranger, Engelbert Panil.

Sempena menyambut perayaan Hari Kebangsaan peringkat negeri tahun ini, Jalur Gemilang dan bendera negeri akan dikibarkan di puncak Gunung Kinabalu oleh renjer taman diketuai oleh Engelbert.

Lebih daripada 20,000 bendera kebangsaan dan negari sedang diedarkan kepada orang ramai dan sektor swasta sempena bulan Kebangsaan.

RELATED ARTICLES
Utama

Nahas Helikopter TLDM : DUN Sabah bertafakur seminit

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya