COVID-19 : 23 Lokaliti Di Sabah Dikenakan PKPD Sehingga 7 September Depan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 5 Second

KOTA KINABALU : Sebanyak 23 lokaliti di Sabah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) selama dua minggu bermula Rabu ini hingga 7 September depan.

Antara lokaliti di Sabah yang dikenakan PKPD iaitu enam di Kota Kinabalu iaitu Kampung Cenderamata 2 dan Kampung Cempaka, Likas; Kampung Inanam Laut; Kampung Bambangan, Inanam; Kampung Kelingau, Kampung Lapasan dan Taman Kuala Menggatal.

PKPD turut membabitkan empat lokaliti di Penampang iaitu Delta Height; Kampung Sindaanan; Rainfield Garden dan Maju Kota Lights Industry, Jalan Lama Penampang.

Selain itu, empat lokaliti di Tawau iaitu Kampung Tanjung Batu Tengah; Taman Ranggau Saujana; Kampung Sungai Tamang, Pulau Sebatik dan Tanjung Batu Laut, Logpon turut dikenakan PKPD.

Ketua Pengarah Keselamatan Negara, Datuk Rodzi Md Saad, berkata PKPD di Sabah turut meliputi tiga lokaliti di Kinabatangan iaitu Kampung Pelangi; Kampung Seri Manis dan Ladang Sungai Pin.

“PKPD turut akan dilaksanakan di dua lokaliti di Lahad Datu iaitu Perumahan Ladang Felda Sahabat 55 dan Taman Perumahan Satu serta dua lokaliti di Papar iaitu Taman Limauan di Kinarut dan Kampung Mondikot.

“PKPD di Sabah turut membabitkan Ladang Mawang di Kalabakan dan kilang papan Kem Sawmil Mengayam Sri Arjuna di Sipitang,” katanya dalam kenyataan disini hari ini.

Rodzi berkata, keputusan melaksanakan PKPD itu selepas meneliti pembentangan Kementerian Kesihatan (KKM) mengenai penilaian risiko dan trend jangkitan COVID-19 di kesemua lokaliti terbabit.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *