PPM Gagalkan Cubaan Seludup Minyak Petrol Ke Negara Jiran

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:49 Second

SEMPORNA: Pasukan Polis Marin (PPM) Semporna telah berjaya menggagalkan cubaan menyeludup minyak petrol ke negara jiran dalam satu operasi di kawasan laut Pelabuhan Semporna dekat sini petang kemarin.

Pegawai Pemerintah Markas Operasi Pasukan Polis Marin Semporna, Deputi Superintenden (DSP) Mohamad Ismail berkata, pasukannya telah menahan sebuah perahu di kawasan Laut Pelabuhan Semporna dalam keadaan mencurigakan, setelah menyedari kehadiran Polis, suspek telah bertindak terjun dari bot dan melarikan diri ke kawasan bakau Laut Sum-Sum.

“Hasil pemeriksaan terhadap bot yang ditinggalkan telah menjumpai beberapa jeriken berisi minyak petrol disyaki hendak diseludup ke negara jiran,” kata Mohamad dalam satu kenyataannya hari ini.

Sementara itu, nilai rampasan dianggarkan berjumlah RM 14,762.50. Kes disiasat dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Dalam pada itu, Pasukan Polis Marin Wilayah 4 Sabah sentiasa mengalu-alukan maklumat daripada seluruh komuniti maritim untuk melaporkan sebarang aktiviti yang melanggar undang-undang secara terus ke talian 24 jam atau menggunakan aplikasi whatsapp ke Pusat Kawalan PPM Wilayah 4 Sabah di talian 0139391197.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *