Aktiviti Pendakian Gunung Kinabalu Mula Dibuka Hari Ini

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 1 Second

KOTA KINABALU : Aktiviti pendakian Gunung Kinabalu akan mula dibuka semula kepada orang awam dan pelawat bermula hari ini.

Taman-Taman Sabah (TTS) dalam satu kenyataan berkata, selain aktiviti pendakian, semua pejabat dan stesen TTS akan turut dibuka kepada awam hari ini.

Namun bagi Taman Pulau-Pulau Penyu Sandakan akan mula dibuka pada 20 September ini manakala Pulau Bohey Dulang Taman Marin Tun Sakaran Semporna dan Sub Stesen Kimanis Taman Banjaran Crocker Keningau akan dimaklumkan kemudian.

“Walaubagaimanapun hanya pelawat dan pendaki yang lengkap divaksinasi, tinggal di daerah yang sama dan berusia diatas 12 tahun serta 70 tahun ke bawah sahaja dibenarkan masuk ke destinasi-destinasi ini.

“Had pelawat adalah seramai 100 orang pada satu hari untuk setiap destinasi lawatan (setiap Sub Stesen dan Pulau),” katanya.

Selain itu, semua aktiviti yang dibenarkan dalam Taman adalah tertakluk kepada prosedur standard operasi (SOP) Pengoperasian Stesen TTS Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa Kedua yang di kemaskini pada 11 September 2021.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *