HomeUtamaATB2 & Reef Guardin Bantu 4 Mangsa Bot Terbakar

ATB2 & Reef Guardin Bantu 4 Mangsa Bot Terbakar

Read Time:57 Second

SANDAKAN : Empat mangsa bot terbakar di perairan Pulau Billean disini berjaya diselamatkan dan dibantu Angkatan Tugas Bersama 2 (ATB2) dan Tim Pasukan Atur Gerak Cepat (QRF) tengah hari tadi.

Kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, bot yang dinaiki mangsa warga tempatan itu terbakar ketika menghidupkan pam air menggunakan teknik ‘jump-start’ ketika berlindung di pulau itu ekoran hujan lebat.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Bahagian Hal Ehwal Awam ATB2 berkata, bot yang terbakar terpaksa dilepas dan hanyut menuju Pulau Tegipil yang terletak berhampiran pulau berkenaan.

Hasil maklumat dari salah seorang mangsa terlibat, memaklumkan bahawa mereka sedang menaiki bot dari Sandakan menuju ke Kudat bagi urusan perniagaan sangkar ikan.

Salah seorang mangsa dibawa ke Hospital Duchess Of Kent Sandakan menggunakan ambulans bagi menerima rawatan lanjut

Walau bagaimanapun, ekoran cuaca hujan lebat serta mengalami masalah bot, mereka terpaksa berlindung sementara di Jeti Pulau Billean milik Reef Guardian.

Kesemua mangsa bot terbakar telah dibawa ke Pulau Lankayan oleh bot milik Reef Guardian, sebelum diserahkan kepada Detasmen Bot Sandakan ATB 2 untuk dibawa ke Sandakan menggunakan bot VIPER 7 untuk menerima rawatan di Hospital Duchess of Kent (HDOK), Sandakan.

RELATED ARTICLES
Utama

Pendidikan berlandaskan Al-Quran teras lahir modal insan perkasa bangsa, negara

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya