HomeSukan109 Peserta Sertai Pertandingan Motorcross

109 Peserta Sertai Pertandingan Motorcross

Read Time:1 Minute, 10 Second

KOTA BELUD : Seramai 109 peserta mengambil bahagian dalam pertandingan Motorcross/Cubcross anjuran Persatuan Perpaduan Rumpun Etnik Sabah (Pandaras) Cawangan Tempasuk Kota Belud, baru-baru ini.

Timbalan Pengerusi Pandaras, Remzie Kisi  berkata, pertandingan itu dianjurkan dengan kerjasama Ketua Kampung dan Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) Kampung Bangkahak dan Persatuan Bangun Sabah.

“Ia diadakan bertempat di Ohana Track, Kampung Bangkahak  dengan objektif untuk  mengukuhkan silaturahim antara peserta dari pelbagai daerah di Sabah.

“Dalam masa yang sama, penganjurannya juga bertujuan mempromosikan persatuan Pandaras kepada masyarakat berbilang kaum dan agama di negeri ini,” katanya.

Remzie (kiri) menyampaikan sumbangan sebuah laptop untuk kegunaan Pandaras Kota Belud sambil disaksikan Siang Sibin.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Remzie turut mengucapkan setinggi penghargaan kepada semua pihak yang telah bersama-sama menjayakan program tersebut sama ada secara langsung atau tidak langsung.

“Terima kasih juga kepada sambutan daripada semua peserta yang cukup memberangsangkan. Semoga hubungan erat dan persahabatan yang terjalin akan menyemarakkan lagi industri permotoran dan hubungan setia kawan sesama,” katanya.

Pada pertandingan itu Darrel Mick Victor muncul sebagai pemenang kategori terbuka sekali gus meraih hadiah wang RM500.

Kategori Veteran dimenangi Elwin Harnod, manakala kategori Standard diungguli Nazrul Hisham. Mereka masing-masing menerima hadiah wang RM300.

Bagi kategori Cubcross, juara menjadi milik Yurik dengan hadiah RM300. Kesemua pemenang turut membawa pulang piala, medal dan sijil penyertaan.

Hadir sama, Pengerusi Pandaras Bahagian Kota Belud, Siang Sibin.

RELATED ARTICLES
Sukan

Pasukan futsal lelaki Sabah sasar juara pada Sukan MAKSAK 2024

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya