HomePolitikJohair Bersama Beberapa Pimpinan Warisan Bahagian Beaufort Umum Keluar Parti

Johair Bersama Beberapa Pimpinan Warisan Bahagian Beaufort Umum Keluar Parti

Read Time:1 Minute, 7 Second

BEAUFORT : Ketua Bahagian Parti Warisan (Warisan) Beaufort Datuk Johair Matlani bersama beberapa lagi pimpinan di peringkat bahagian mengumumkan keluar parti itu serta merta disini petang tadi.

Beliau berkata, tindakannya itu sekali gus melepaskan semua jawatan sebagai Ketua Bahagian Beaufort serta tugas yang diamanahkan oleh pucuk pimpinan WARISAN.

“Pada hari ini saya bersama Ketua Penerangan; Timbalan Ketua Ketua Wira; Timbalan Ketua Wirawati; Naib Ketua Wirawati Setiausaha Bahagian dan 10 orang Ahli Jawatankuasa (AJK) Bahagian mengistiharkan keluar daripada Warisan.

Isnin turut hadir pada majlis itu.

“Turut mengistiharkan keluar Warisan adalah Setiausaha Wanita; Ketua Penerangan Wanita; AJK Wanita dan AJK Wirawati Bahagian,” katanya dalam satu majlis ringkas disini petang tadi.

Hadir sama Pembantu Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah yang juga Ketua Bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Beaufort Datuk Isnin Aliasnih.

Selain itu, turut mengistiharkan keluar Warisan Beaufort termasuklah ketua-ketua cawangan, Ketua PDM serta mantan-mantan Wakil Ketua Anak Negeri (WKAN); Ketua Kampung dan bekas kakitangan Unit Pemimpin Kemajuan Masyarakat (UPPM) Klias.

Johair berkata, pengistiharan itu adalah atas dasar kerelaan hati melalui rundingan atau mesyuarat secara bersama dengan rakan-rakan kepimpinan Warisan Bahagian Beaufort.

“Dengan pengumuman pengistiharan ini, kami akan memberi sokongan kepada bekas Naib Presiden Warisan Datuk Peter Anthony  yang sebelum ini turut keluar parti dan akan menubuhkan parti baharu esok.

“Seterusnya menyokong kerajaan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang memerintah ketika ini,” katanya.

RELATED ARTICLES
PolitikUtama

Kemelut MPN Sabah Akan Diputuskan Dalam Jangka Masa Terdekat – Anwar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya