HomeEkonomiNetherlands Mencari Potensi Pelaburan Di Sabah

Netherlands Mencari Potensi Pelaburan Di Sabah

Read Time:46 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor menerima kunjungan hormat daripada Duta Netherlands Ke Malaysia, Aart Jacobi di Sri Gaya pada Jumaat. ( 28 Jan)

Hajiji berkata, dalam pertemuan hari ini mereka membincangkan tentang banyak perkara termasuk menyentuh hal-hal berkaitan kepentingan hubungan pelaburan dan perdagangan dua hala negara yang perlu ditingkatkan bagi menarik semula pelabur ke Malaysia khususnya di Sabah sekali gus langkah-langkah bagi memperkasakan lagi hubungan baik yang akan memberi nilai tambah kepada pelaburan dan perdagangan kepada kedua-dua pihak.

“Terima kasih kepada Aart Jacobi di atas kesudian untuk bertemu dengan saya dimana diskusi kami pada hari ini, saya lihat sangat positif dan produktif. Saya menaruh harapan yang besar agar pertemuan kami ini membuahkan hasil yang baik kepada ekonomi Sabah,” katanya.

Turut hadir ialah Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Sr Safar Untong, Pengarah Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN), Jasmine Teo dan Ketua Pegawai Eksekutif Invest Sabah, Datuk Madiyem Layappan.

RELATED ARTICLES
Utama

Australia perkukuh hubungan kerjasama dengan Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya