HomeUtamaCOVID-19 : Jangkitan Meningkat 77 Kes

COVID-19 : Jangkitan Meningkat 77 Kes

Read Time:54 Second

KOTA KINABALU : Kes jangkitan COVID-19 di Sabah kembali meningkat kepada 416 kes pada hari ini dengan pertambahan sebanyak 77 kes berbanding semalam.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Seri Masidi Manjun berkata, pertambahan kes baharu berpunca daripada jumlah jangkitan baharu yang lebih tinggi di daerah-daerah seperti Kota Kinabalu, Penampang dan Papar.

“Kota Kinabalu kembali mencatatkan kes tiga angka dengan 137 kes baharu (+72), Penampang 43 kes (+23) dan Papar 49 kes (+22).

“Kes harian di Tuaran susut sedikit kepada 32 kes (-5). Sebanyak tujuh daerah mencatatkan kes dua angka, 17 daerah mencatatkan kes satu angka sementara Semporna dan Nabawan tidak mencatatkan sebarang kes baharu,” katanya dalam kenyataan disini hari ini.

Masidi berkata, dua kluster diisytiharkan tamat pada hari ini, iaitu Kluster Jubi Tambulion di Kota Belud dan Kluster Kampung Lampada di Kota Marudu.

Katanya, jumlah kluster yang masih aktif di Sabah ialah 12 kluster.

“Sebanyak 408 atau 98.08 peratus daripada 416 kes hari ini adalah dalam Kategori 1 dan 2, empat kes dalam Kategori 3, satu kes dalam Kategori 4 dan tiga kes dalam Kategori 5,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

DUN Sabah : Kerajaan negeri puas hati dengan peranan ESSCOM sebagai...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya