MBFM – MATA Aerotech Tandatangani Perjanjian Latih Belia Felda Dalam Industri Dron Kelapa sawit 

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:52 Second

Bangi — Seramai 20 belia FELDA akan mengikuti latihan pengendalian pilot dron setelah termetrainya perjanjian persefahaman (MoU) diantara Majlis Belia FELDA Malaysia (MBFM) dan MATA Aerotech.

Perjanjian yang dimeterai sempena Hari Teknologi FELDA 2022 itu ditandatangani oleh presiden MBFM Muhammad Fadzli Hassan manakala MATA Aerotech pula Ketua Pegawai Eksekutifnya, Encik Azrain Adnan sambil disaksikan oleh Ketua Pegawai Eksekutif FELDA Plantation Management Sdn. Bhd. (FPMSB), Saifullah Mat Nor. 

Penggunaan teknologi dron dalam perladangan sawit di FELDA tidak asing lagi dan kini golongan belia sangat berminat sebagai pengendali dron kerana melihat ia kaedah baharu dalam perladangan di FELDA.

“ Insyallah, belia FELDA lebih terbuka dengan peluang pekerjaan dan mahir teknologi kata MBFM di dalam satu kenyataan media hari ini.

Seramai 1,800 peserta yang majoritinya terdiri daripada warga Felda menghadiri program FELTECH 2022 yang diadakan selama dua hari bermula hari ini.

Antara objektif FELTECH 2022 adalah menyebar luas pelaksanaan teknologi dan mekanisasi ladang di tanah rancangan Felda dan meningkatkan kesedaran warga Felda tentang kebaikan penggunaan mekanisasi dan memperkasa pengurusan operasi ladang menggunakan teknologi dan mekanisasi.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *