Shahelmy (tengah) bersama Pegawai Daerah Putatan Haryani Anah Abdul Kahar (dua kiri) dan para jemputan khas menunjukkan Takwim sepanjang tahun Kempen Putatan Bersih 2022 selepas pelancaran kempen hari ini.

Kempen Bersih Putatan 2022 Pupuk Budaya Masyarakat Pentingkan Kebersihan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 32 Second

PUTATAN: Kempen Bersih Putatan 2022 adalah untuk memupuk budaya masyarakat di daerah ini yang mementingkan dalam aspek kebersihan.

Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat, Datuk Ir. Shahelmey Yahya berkata, kempen seperti ini dapat memupuk budaya masyarakat yang mementingkan kebersihan sekaligus menjadikan daerah Putatan akan lebih bersih dan rakyatnya boleh hidup dalam keadaan sihat dan sejahtera.

Shahelmey bersama masyarakat Daerah Putatan semasa Kempen Bersih Putatan 2022 di perkarangan Pejabat Daerah Putatan.

Kempen kebersihan ini bermula dari April hingga hujung tahun ini melibatkan semua 26 kampung dan kawasan-kawasan perumahan yang berada di daerah Putatan.

“Kita percaya usaha dan kempen Bersih Putatan ini perlu dilaksanakan secara total sebagai satu usaha membangunkan masyarakat yang ada di daerah ini,” katanya pada sidang media selepas melancarkan Kempen Bersih Putatan 2022 di perkarangan Pejabat Daerah Putatan hari ini.

Beliau berkata, Pejabat Daerah Putatan selaku urusetia kempen ini telah menyediakan takwim sepanjang tahun yang mana ada acara-acara yang telah dirancang dan akan dilaksanakan, di mana kita akan buat pemantauan dari setiap bulan sebagai mana efektif serta sejauh mana ia mencapai objektifnya apabila akhir tahun nanti dan akan membuat semakan sama ada untuk meneruskan pada tahun-tahun berikutnya.

Ditanya mengenai samada kempen seperti ini akan dilaksanakan ke daerah-daerah lain, Shahelmey berkata, InshaAllah ia akan diteruskan oleh wakil-wakil rakyat di daerah masing-masing.

Menurut Shahelmey, susulan daripada tahap kebersihan yang kurang memuaskan di kawasan daerah Putatan, maka ia mencetus idea mengadakan kempen ini dan mendapat kerjasama dari pegawai daerah serta pegawai eksekutif bertujuan untuk menjayakan budaya mementingkan kebersihan bagi masyarakat Putatan.

Turut hadir Pegawai Daerah Putatan, Haryani Anah Abdul Kahar, Pegawai Eksekutif Majlis Daerah Putatan Ahmad Helmy Mohd Taib, Ketua Daerah Putatan Datuk OKK Mohd Dahali Matsin dan Datuk OKK Stephen Sondoh, Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (UPPM) N24 Tanjung Keramat, Sufian Matin dan Unit Pemimpin Pembangunan Masyarkat N23 Petagas, Latip Jiar.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *