Kerajaan GRS-BN ada agenda besar bangunkan Tenom

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 16 Second

KEMABONG: Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor berkata Tenom yang berpotensi besar dalam sektor pertanian dan pelancongan penting diwakili oleh Ahli Parlimen daripada kerajaan.

Ini kerana katanya, kerajaan mahu suara penduduk di Tenom dan Sabah secara keseluruhannya dibawa ke Parlimen.

Sehubungan itu Ketua Menteri berkata, adalah penting untuk rakyat di kawasan itu memilih calon Parlimen Tenom, Jamawi Jaafar, pada hari pengundian, Sabtu ini.

“Calon anak muda ini (Jamawi) adalah calon yang sesuai dan perlu diberi peluang untuk menyuarakan hasrat dan harapan rakyat Sabah. Saya memberi keyakinan penuh kepada beliau sebagai calon kerajaan.

“Jamawi adalah calon kerajaan negeri dan saya hanya menyokong calon daripada kerajaan dan bukannya calon lain, bukan calon pembangkang, bukan calon Warisan, bukan calon Pakatan Harapan dan bukan calon bebas,” katanya ketika berucap pada Majlis Pemimpin bersama Rakyat di Dataran Kemabong, di sini semalam.

Sementara itu, dalam majlis berasingan, Ketua Menteri berkata kemenangan calon BN
bagi Parlimen Pensiangan adalah kemenangan kerajaan GRS-BN.

“Justeru, sekali lagi saya minta mandat daripada rakyat untuk memilih calon kerajaan
negeri bagi Pensiangan ini. Janganlah kita harap kepada Parti Warisan, Harapan, KDM dan Pejuang kerana sandaran kita adalah kepada anak muda ini, Datuk Arthur Joseph Kurup.

“Apa kita harap pada calon lain yang menjadi pembangkang kepada kerajaan negeri dan Persekutuan. Kita jangan salah pilih, terpengaruh dengan dakyah pembangkang,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Ketua Menteri bersama rakyat di DUN Sook di Dewan Kampung Kapakaan Biah, Keningau, di sini malam tadi.

Hajiji berkata apa yang penting adalah kestabilan politik agar lebih banyak pembangunan dapat dibawa kepada rakyat.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *