HomeUtamaJoniston tetap komited pastikan Tuaran terus maju, berkembng

Joniston tetap komited pastikan Tuaran terus maju, berkembng

Read Time:1 Minute, 35 Second

KOTA KINABALU : Meskipun tewas dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) Datuk Joniston Bangkuai tetap komited untuk memastikan Tuaran terus berkembang.

Beliau yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah berkata, pihaknya akan terus bekerja keras bagi membantu Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sulaman bagi merealisasikan potensi penuh daerah Tuaran dan rakyatnya, khususnya dalam industri pelancongan.

“Semasa kempen pilihan raya, saya berpeluang melawat banyak tempat dalam kawasan Parlimen Tuaran dan melihat sendiri keperluan rakyat dan peluang yang boleh kita cipta yang memberi manfaat kepada rakyat.

“Saya telah membuat beberapa nota idea tentang cara mengembangkan Tuaran dengan cara yang konsisten dengan rancangan pembangunan Sabah Maju Jaya (SMJ),” katanya.

Joniston, yang juga ADUN Kiulu membuat penampilan bertanding di kerusi Parlimen Tuaran atas tiket Gabungan Rakyat Sabah (GRS).Beliau memperoleh 24,710 undi najun kurang daripada Datuk Seri Wilfred Madius Tangau dari Pakatan Harapan, penyandang Ahli Parlimen Tuaran, dengan hanya 233.

Madius dipilih semula sebagai Ahli Parlimen Tuaran dengan 24,943 undi.Sepanjang kempennya, Joniston secara konsisten menekankan keperluan untuk kerjasama blok Borneo antara GRS dan Gabungan Parti Sarawak (GPS) sebagai faktor penentu dalam membentuk kerajaan persekutuan.

Beliau membuktikan pendapatnya apabila, sejurus selepas keputusan pilihan raya, GRS, yang diketuai oleh Hajiji, dan Gabungan Parti Sarawak (GPS), yang diketuai oleh Perdana Menteri Sarawak Tan Sri Abang Johari Openg, bersetuju untuk bergabung untuk membentuk pakatan Borneo.

“Kami telah melakukan segala-galanya untuk memastikan kemenangan GRS di Tuaran kerana ia adalah penting bagi Ahli Parlimennya untuk datang daripada kerajaan negeri yang memerintah.

“Saya tidak ragu-ragu bahawa semua ahli Parlimen GRS yang dipilih akan kekal dengan peranan mereka dalam mewakili suara rakyat melalui perkongsian kuat blok Borneo untuk mempengaruhi kerajaan persekutuan dalam usaha untuk terus menuntut hak kita,” katanya.

Beliau turut merakamkan ucapan terima kasih kepada pengundi atas sokongan mereka selain menegaskan komitmennya untuk terus berkhidmat dengan sebaik mungkin. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Kerjasama SPSB, DPW menjadikan Sabah sebagai hab transhipment

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya