HomeUtamaSemangat perpaduan, saling menghormati lebih kukuh berkongsi nilai-nilai murni bersama - Hajiji

Semangat perpaduan, saling menghormati lebih kukuh berkongsi nilai-nilai murni bersama – Hajiji

Read Time:1 Minute, 34 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor berkata, semangat perpaduan dan saling menghormati akan menjadi lebih kukuh sekiranya rakyat bersatu padu dan berkongsi nilai-nilai murni bersama mereka.

“Kita telah hidup bersama antara satu sama lain sebagai rakyat Malaysia sejati di Sabah. Kita telah mempamerkan toleransi, hormat-menghormati dan persefahaman antara satu sama lain.

“Tahun ini, mereka yang sebagai penganut Kristian meneruskan tradisi meraikan Krismas iaitu perhimpunan keluarga dan ia juga merupakan perayaan kita semua, tanpa mengira kepercayaan dan agama, kita patut bersyukur semua yang menyatukan kita.

“Marilah kita mengenali semua kebaikan yang kita ada dalam hidup kita dan meraikannya seiring dengan mesej “muhibah, kebaikan dan belas kasihan,” katanya dalam perutusan Krismas 2022 hari ini.

Ketua Menteri berkata sejak dua tahun lalu sukar untuk semua orang berurusan akibat pandemik COVID-19 yang melanda seluruh negara.

“Tetapi mengharungi semua itu, kita telah melihat berapa ramai daripada kita telah bangkit untuk menghadapi masa yang mencabar dengan kemurahan hati, kebaikan, dan harapan. Kita telah melihat dedikasi daripada petugas barisan hadapan kita dan daripada begitu ramai orang yang telah meletakkan diri mereka dengan risiko demi untuk keselamatan kita semua. Kita berterima kasih atas pengorbanan dan jasa mereka,” katanya.

“Semasa kita menyambut Krismas, marilah kita meluangkan masa untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka yang berada dalam pasukan keselamatan yang tidak dapat menyambut Krismas dan yang berani berkhidmat untuk negara kita.

“Kami juga berterima kasih kepada semua responden pertama, pegawai penguatkuasa undang-undang, dan barisan hadapan pasukan perubatan profesional yang bekerja tanpa jemu untuk berkhidmat dan melindungi komuniti kita. Marilah kita juga mengingati mereka yang memerlukan dan bertindak dengan empati terhadap nasib mereka,” katanya.

“Setiap tahun, tanpa mengira keadaan semasa, kita boleh mendapat harapan baru dan kegembiraan apabila kita sentiasa bersyukur kepada Tuhan atas limpah rahmat yang dianugerahkan kepada kehidupan, negeri dan negara kita sepanjang tahun. Salam mesra dan salam penuh kesejahteraan diucapkan kepada semua yang menyambut Krismas,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Projek infrastruktur air dilancar, tingkatkan kualiti dan ketersediaan bekalan air

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular